W urodzinowym (18 lat!) numerze „Meritum” postanowiliśmy przypomnieć kilkanaście artykułów
i wywiadów oraz skonfrontować prezentowane w nich scenariusze przyszłości, marzenia i postulaty z teraźniejszością. W tym celu o komentarz do wybranych tekstów poprosiliśmy grono naszych sprawdzonych autorów i przyjaciół. Z kierunkami rozwoju edukacji ery cyfrowej, wskazywanymi przez wybitnych ekspertów i futurologów, m.in. Toma Petersa, Jeremy’ego Rifkina, Johna Naisbitta, Alvina Tofflera czy Macieja Sysło, zmierzyli się Witold Kołodziejczyk i Jan Fazlagić. To interesujące, jak teorie uważane przez wielu za przejściowe mody zmieniły przez prawie dwie dekady naszą edukację.
Do pełnego sukcesu potrzebujemy czasu, jasnej wizji i systemowego podejścia w łączeniu nauki z praktyką. Niezbędne jest stworzenie odpowiedniego środowiska edukacyjnego oraz świadoma
i skuteczna komunikacja w uzasadnianiu konieczności dokonywanych zmian.