Szukaj
Close this search box.

TEORIE I BADANIA

  1. Porównanie systemów oświaty w Polsce i w Ukrainie 
  2. Kontekst prawny kształcenia uczniów ukraińskich 
  3. Franciszek Szlosek
     

NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ

DZIAŁAMY, WSPIERAMY, INTEGRUJEMY

  1. Perspektywa dyrektorów, pedagogów i terapeutów: 
  2. Perspektywa nauczycieli: Z Elżbietą Brzeską-Walczak rozmawia Małgorzata Gasik: 
  3. Perspektywa nauczycieli: Z Izabelą Rachowicz rozmawia Małgorzata Gasik: 
  4. Perspektywa nauczycieli: Z Iwoną Teresą Bartosiewicz rozmawia Alina Karaśkiewicz: 
  5. Cztery perspektywy: Widziane z różnych perspektyw. Z uczniami polskimi i ukraińskimi rozmawia nauczyciel Monika Morel, komentują psycholog Katarzyna Gromek-Kulasza i dydaktyk Alina Karaśkiewicz: 
  6. Perspektywa gości: Potrzebny jest spokój i dom. Własny, rodzinny, ukraiński. Nauka jest na dalszym planie. Z mamami uczniów ukraińskich rozmawiają Małgorzata Gasik i Emilia Ziółkowska: 
  7. Perspektywa gości: Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Z uczniami polskimi i ukraińskimi rozmawiają Małgorzata Gasik i Emilia Ziółkowsk
  8. Perspektywa gości: Wszyscy staramy się wspierać nowych uczniów. Z Dmytrem Peretiatko i Ruslanem Nesmiianovem rozmawia Barbara Giża:
  9. Marzę, żeby ludzie w Żytomierzu znów zobaczyli pogodne niebo nad głowami i nie słyszeli wybuchów bomb… Z Wiktorią Zubarewą rozmawia Małgorzata Gasik: 

 

DOBRA PRAKTYKA

 

  1. DZIAŁAMY, WSPIERAMY, INTEGRUJEMY Mamy doświadczenie w pomaganiu. Z Agatą Pallasch – dyrektorką XLV LO im. Romualda Traugutta w Warszawie, Moniką Maślaną – pedagogiem – oraz Aleksandrą Machurą – psychologiem– o ich doświadczeniu w pracy z dziećmi cudzoziemskimi rozmawia Barbara Giża: 
  2. DZIAŁAMY, WSPIERAMY, INTEGRUJEMY Krzysztof Łachmański. Głos dyrektora i społecznika: 
  3. DZIAŁAMY, WSPIERAMY, INTEGRUJEMY Trzy razy N. Nowa sytuacja, nowe wyzwania i nowe możliwości polskiej edukacji. Z Kingą Białek rozmawia Hanna Drzewiecka-Krawczyk: 
  4. Michał Stańczak. Podstawą każdej relacji jest komunikacja: 
  5. Urszula Czyżewska. Integracyjne zabawy dla dzieci: 

 

SAMOKSZTAŁCENIE

  1. Ewa Pachniak. Ukraiński uczeń w polskiej szkole bibliografia netografia: 
  2. Anna Równy. O wojnie w Ukrainie w edukacji filmowej: